mi przychodzi tylko do głowy wielka milosc mojego dziecinstwa, czyli 'Hook' z Robinem Williamsem.
Most do Terabithi i Marzyciel, równie magiczne filmy, a końcówka tego pierwszego bardzo mi się skojarzyła z końcówką Dużej ryby.
"WALKABOUT" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Walkabout-1971-11531
"EQUUS" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Je%C5%BAdziec-1977-35356
"KLUTE" z Jane Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Klute-1971-1299
"JULIA" z Jane Fondą, Vanessą Redgrave i Meryl Streep
https://www.filmweb.pl/film/Julia-1977-34788
czekolada zdecydowanie magiczna i myślę, że może się spodobać temu kto polubił big fish, tak samo ja polecam arizona dream:)
A idąc w dzieci to jeszcze Where The Wild Things Are, Tideland, Ink i Donnie Darko.
the fountain mi osobiscie sie podobal, w przeciwieństwie do atlasu chmur... a konwencja była podobna, w sensie struktura
Tim Burton jest magiczny z całą swą swą twórczością.
Wypisuje kilka tytułów filmów bardzo różnych, ale z magicznym motywem lub elementami, które nadają podobny klimat co w Dużej Rybie
Tamten Świat Samobójców
Dziewczyna Z Lilią
Amelia
Obiecaj Mi
Jasminum
Labirynt Fauna (tylko że to dramat, albo nawet horror, ale piękny i jedyny w swoim rodzaju)
Zakochani Widzą Słonie
Familijny i mega uroczy: Secondhand Lions
i zdecydowanie nie-uroczy: Kraina Traw
„POCAŁUNEK KOBIETY-PAJĄKA” z Sonią Bragą
https://www.filmweb.pl/film/Poca%C5%82unek+kobiety+paj%C4%85ka-1985-1282
"KOCHANEK" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Kochanek-1992-12249
„BELLE EPOQUE” z Penelope Cruz
https://www.filmweb.pl/film/Belle+%C3%A9poque-1992-113704
"JEDZ I PIJ, MĘŻCZYZNO I KOBIETO" Anga Lee
https://www.filmweb.pl/film/Jedz+i+pij%2C+m%C4%99%C5%BCczyzno+i+kobieto-1994-305 76